همه چیز درباره فروش آسانسور و تعمیر و نگهداری آسانسور
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

خدمات پس از فروش آسانسور

خدمات پس از فروش آسانسور ازجمله مهمترین سرویس هایی است که پس از خرید هر محصول توسط شرکت عرضه کننده ارائه می شود. آسانسور سهند فراز کیمیا با تدوین دستور العمل های خاص جهت انواع آسانسور ها، آموزش پرسنل، مدیریت صحیح ، کنترل و بازرسی پرسنل خدمات و ایجاد راهکارهای منطبق با علم روز جهت پاسخگویی سریع به درخواست های مشتریان خدماتی باکیفیت و در خور مشتریان ارائه مینماید .

واحد تعمیر ونگهداری آسانسور

واحد تعمیر ونگهداری آسانسور سهند فراز کیمیا در حال حاضر با بهره گیری از پرسنل مجرب و آموزش دیده در حال ارائه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور می باشد. در آسانسور سهند فراز کیمیا هر مشتری پس از انعقاد قرارداد دارای یک شماره اشتراک می گردد که از طریق همان شماره اشتراک علاوه بر ارتباط مستقیم با مدیران میتواند کلیه سوابق خدماتی از جمله زمانهای ارائه خدمات و فاکتورها و گزارشات بازرسی و خرابی، گزارشات حسابداری و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت نماید گردد.

مشتریان سهند فراز کیمیا بر اساس این شماره اشتراک بصورت منطقه ای طبقه بندی شده و به این ترتیب مشترکین سرویس در هر منطقه خدمات خود را در کمترین زمان دریافت می کنند.

شرکت آسانسور سهند فراز کیمیا با انتخاب روش پیشگیرانه PM و کارشناسی شده منطبق با نوع آسانسور ساختمان های مختلف و با استفاده از نیروهای متخصص، جوان، خلاق و با تحصیلات آکادمیک مرتبط با زمینه آسانسور راهی طولانی و دشوار را در زمینه امنیت و راحتی استفاده کنندگان از آسانسور پیش گرفته و جلب رضایت و خواسته شما می تواند پله ساز این نردبان باشد.

جهت آشنایی بیشتر بهره برداران گرامی با خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور و خدمات پس از فروش آسانسور چند نکته به شرح زیر ارائه گردیده است:

۱- تعمیر و نگهداری آسانسور پیشگیرانه چیست؟

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یک روش سیستماتیک برنامه ریزی و زمانبندی شده جهت انجام کارهای نگهداری و بازیینی کلی قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم پس از نصب آسانسور، مورد نیاز برطبق برنامه تنظیمی با هدف جلوگیری از فرسایش غیر عادی اجزا ماشین و کاهش توقفات اضطراری ماشین­ آلات می باشد.

 سیستم سرویس نگهداری پیشگیرانه به صورت منظم و ماهانه جهت هر آسانسور درتاریخ مشخص واز قبل برنامه ریزی شده کنترل می گردد. بطور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند تعمیر و نگهداری آسانسور و بازبینی دوره ای نباشد به ویژه سیستمهایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد.

 از اینرو اهمیت تعمیر و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسورنبوده و یک آسانسور صرفنظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد.

۲- مزایای نگهداری و تعمیرات چیست؟

آگاهی کامل نسبت به وضعیت آسانسور

با استفاده از این مدل تمامی قطعات آسانسور ارزیابی شده و مشخص می شود که در محدوده ی ایمن کار می کنند.مثلا اگر اتفاقی در عملکرد آسانسور بیفتد، آیا ترمزها عمل خواهند کرد ؟ و یا اگر برق قطع شود ، آیا افراد در آسانسور محبوس نخواهند شد؟

کاهش هزینه های تعمیرات برای فروش آسانسور

در مدل PM قطعات به موقع سرویس می شود و استهلاک قطعات کمتر می شود.  با تعویض قطعات معیوب قبل از اینکه به دیگر تجهیزات آسانسور خسارتی وارد شود از هزینه های اضافی جلوگیری می کند. تعمیر و نگهداری آسانسور را از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی نیز می توان بررسی نمود.

بطور کلی بدیهی است اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتیکه به موقع تعویض یا تعمیر نگردند احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز خواهند بود، و یا ممکن است خرابی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد نماید. حتی وقوع خطرات جانی در بدترین حالت ممکن است.

 فرض کنید طنابهای فولادی (wire ropes) آسانسور یا همان سیم بکسل آسانسور در آستانه فرسودگی قرار گرفته است . این فرسودگی و یا خوردگی سیم بکسلها باعث خوردگی فلکه های کششی موتور و هرزگرد می شود بنابراین فلکه های کششی نیز در معرض فرسودگی قرار میگیرند و در حالتیکه ترمز ایمنی آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظیم نباشد پارگی سیم بکسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی خواهد بود.

Untitled22

 

کاهش مدت توقف تعمیر و نگهداری آسانسور بدلیل خرابی

با پیشگیری و مراقبتهای به موقع از سیستم آسانسور، شاهد خرابیهای اساسی که موجب توقف طولانی آسانسورهامی شود، نخواهید بود.

شفاف بودن عملکرد سرویسکار آسانسور

زمانی که یک تکنسین با مدل PM کار نگهداری آسانسور را انجام می دهد احتمال خطا و یا فراموشی وی در مراحل کار به شدت کاهش می یابد و همچنین مدیر ساختمان به راحتی میتواند بر عملکرد او نظارت داشته باشد. کلیه دستورالعمل های تعمیر و نگهداری آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین نیز در جریان چگونگی انجام خدمات پس از فروش آسانسور قرار گیرند. همچنین کلیه آسانسورها هر ۶ ماه توسط مهندسین واحد کنترل کیفیت بازدید می گردند تا از لحاظ کیفیت عملکرد خدمات پس از فروش آسانسورها را کنترل نمایند .

در هر بازرسی ماهانه و ادواری، آسانسور بر اساس یک چک لیست بازرسی شده و وضعیت موارد موجود در چک لیست به مدیر ساختمان ارائه می گردد و تعمیرات بر اساس سوابق چک لیست آسانسور صورت میگیرد.

موتورخانه:

    بررسی دمای متوسط موتورخانه و سیستم ترموستات موتور آسانسور

    بررسی استحکام شاسی پایه موتور

    بازدید فیوزها و اتصالات جعبه سه فاز و سیستم ارت

    بازدید و تعویض روغن گیربکسموتور آسانسور

    بازدید شفت موتور و گیربکس آسانسور

    بازدید شیارهای سیم بکسل فلکه کششی موتور و هرزگردها

    تنظیم ترمز موتور و بازدید لنت ترمز موتور آسانسور

    بازدید سیم بکسل های آسانسور

    نظافت موتورخانه نظافت داخل موتور ژنراتور و فن موتور آسانسور

    بازدید گاورنر و اتصالات گاورنر آسانسور

    بازدید ترمینالها، اتصالات و قطعات تابلو فرمان آسانسور

    تست سیستم نجات اضطراری و دشارژ باطری های نجات اضطراری آسانسور

چاه آسانسور:

     بازدید میکروسوئیچهایLimit حد و دور اندازهای آسانسور

    بازدید و روغن کاری ریلهای آسانسور

    بررسی کشش ارتجاعی سیم بکسلهای آسانسور

    بازدید کابلهای آسانسور

    بازدید روشنایی چاه آسانسور

    بازدید لقمه های ریل کابین و وزنه آسانسور

    بازدید زنجیر تعادل زیر قاب وزنه و کابین آسانسور

    بازدید کرپی ها و سربکسلهای آسانسور

    بازدید اتصالات سیم بکسل به کابین و قاب وزنه آسانسور

    بررسی کفشکهای کابین و وزنه آسانسور

    بررسی روغندانهای آسانسور

    بررسی ترمز ایمنی پاراشوت و اتصالات میله پاراشوت به سیم بکسل گاورنر آسانسور

    بررسی اتصالات و پیچ و مهره های یوک کابین آسانسور

    بازدید سنسور آهنربا و آهنرباهای آسانسور

    بررسی اتصالات، ترمینالها و دکمه های جعبه revision آسانسور

    بازدید ضربه گیر (بافرها) کابین و قاب وزنه آسانسور

    بازدید گاورنر پایین و استپ قارچی چاهک پایین آسانسور

درب های طبقات لولایی:

    بازدید قفلها

    بازدید کنتاکتهای درب

    بازدید مگنت درب بازکن

    بازدید فنر درب ها

    بازدید دیکتاتورها

    تنظیم دربها

    روغن کاری لولاهای دربها

درب های طبقات تمام اتوماتیک:

    بازدید قفلها

    بازدید کنتاکهای درب

    بازدید کفشکهای زیر درب

    نظافت شیارهای درب

    بازدید مکانیزم و موتور سردرب

کابین و طبقات:

    بازدید شستی احضار طبقات

    بازدید شستی احضار کابین

    بازدیدروشنایی کابین

    بازدیدفن و کلید فن

    بازدید موزیک و اعلام طبقات

    بازدید صفحه نمایش شستی کابین

    بازدید عملکرد درب کابین

6655

آگاهی از ایرادات اساسی آسانسور

زمانی که سابقه خرابیهای آسانسور ، در مدل PM موجود باشد ،وجود ایرادات تکرار شونده حاکی از ایراد بزرگتر می باشد.مثلا تعویض زودهنگام لنت کفشکها خبر از ایراد بزرگتر می دهد.     

•  بیمه آسانسور

تمامی آسانسور های که از شرکت آسانسور سهند فراز که دارای استاندارد ادواری برای خدمات پس از فروش آسانسور دریافت میکنند  تحت پوشش بیمه خواهند بود .

۳- لزوم قانونی تعمیر و نگهداری ماهیانه آسانسور چیست؟

طبق ماده ۲۰ قوانین آپارتمان نشینی مدیر مکلّف است جهت حفظ و نگهداری آسانسور با یک شرکت معتبر قرارداد سالانه تعمیر و نگهداری آسانسور منعقد نماید. در صورت عدم‌انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه و دریافت گواهینامه ایمنی، کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است. با توجه به اطلاع رسانی سازمان استاندارد در جراید، دیگر توجیهی برای فرار از مسئولیت در محاکم قضایی وجود ندارد!

همچنین طبق ماده ۱۴ قوانین آپارتمان نشینی  مدیر مکلّف است تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی و زلزله و آسانسور را در برابر حوادث احتمالی بیمه کند. شرط استفاده از بیمه استفاده کنندگان آسانسور در هنگام بروز حادثه وجود قرارداد سرویس نگهداری و انجام بازدید های ماهیانه به صورت منظم می‎باشد.هزینه های انجام سرویس نگهداری طبق اعلام اتحادیه آسانسور و پله برقی به شرح زیر می باشد.

منبع: تعمیر و نگهداری آسانسور


منبع: فروش آسانسور ایلنا





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: