نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

 

 

 

امروزه صنعت غرفه سازی نیز همانند سایر صنعت ها به دلیل شیوع ویروسی ناشناخته و زیان آور، دچار ضرر شده است. ضرر و زیانی که فقط تاوانش را مسئول و صاحب کسب و کار غرفه سازی نمایشگاهی، باید بدهد نه شخص دیگری. این افراد بر اساس این ضر و زیان های وارد شده بسیار شکست مالی بدی را تجربه کردند.

 

همانطور که می دانید امروزه به دلیل همه گیر شدن بیماری کرونا، بسیاری از کسب و کار ها دچار ضرر و زیان شده اند. زیرا این ویروس ناشناخته باعث ایجاد ترس و واهمه برای همه افراد در همه ی شغل ها در تمام نقاط جهان شده است. کشور ما نیز در این گرداب گرفتتار شده است و بیشتر کسب و کارهای ما نیز دچار ضر و زیان شده اند. البته که با واکسینه شدن بیشتر افراد در کشور ها اوضاع این کسب و کار ها کمی بهتر شد. صنعت غرفه سازی نمایشگاه نیز جزو صنعت هایی می باشد که در موضوع کرونا بسیار خسارت دید.

 

زیرا در زمان شیوع این ویروس کلا نمایشگاه ها و مکان هایی که ممکن بود تجمع اتفاق بیوفتد، کنسل شده بودند. یعنی دیگر نمایشگاهی اجازه برگزاری نداشت؛ در نتیجه نیازی به غرفه سازی نیز وجود نداشت. بنابراین کسب و کار این صنعت کلا برای مدتی از کار افتاده بود. در ادامه شما را بر تاثیراتی که ویروس کرونا بر روی این صنعت گذاشته است بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

ممکن است در یک نگاه بگوییم که تنها ضرر این صنعت این است که عملیات غرفه سازی در نمایشگاه به مشکل خورده است. این موضوع به همین جا ختم نمی شود. شغل غرفه سازی جزو مشاغلی می باشد که ریشه ها و شاخه های مختلفی دارد و افراد زیادی را در خود درگیر می کند. اما باید قبول کنیم که شاخه و برگ های غرفه سازی چند نفر را درگیر کرده است.

 

سه شاخه اصلی این صنعت می تواند غرفه نمایشگاهی و برقکاری نمایشگاهی و نقاشی های نمایشگاهی باشد. علاوه بر این سه مورد صنف های زیادی مثل اجاره تجهیزات نمایشگاهی و یا دیگر اصناف مثل طراحی غرفه و غرفه آرایی که خود شامل قسمت گل آرایی، قسمت نوشتاری و قسمت تجهیزات جانبی غرفه های نمایشگاهی می باشد؛ را می توان نام برد. واما همه چیز درباره غرفه سازی با اسپیس فریم را بدانیم.

 

وقتی به شغل غرفه سازی عمیق تر نگاه می کنیم متوجه می شویم که در یک شرکت به ظاهر کوچک و با حداقل 5 نیروی مستقیم دارای حداقل 35 تا 40 نفر نیروی غیر مستقیم و شاغل بر روی این صنعت در هر شرکت می توان نام برد. که با ورود ویروس کرونا همه ی این افراد دچار مشکلات اقتصادی شدند که باید برای آنها راه چاره ای پیدا کرد.

 

 

 

 

یکی از دیگر مشکلاتی که برای افرادی که در صنف غرفه سازی مشغول هستند، ایجاد شده است. این است که آنها به دلیل شلوغ بودن و ترافیک کاری که در طول سال داشتند، دیگر به انجام فعالیت دیگری و یا شغل دوم نمی رسیدند و در نمایشگاه ها به شکل تخصصی فعالیت می کردند. ، دیگر به انجام فعالیت دیگری و یا شغل دوم نمی رسیدند و در نمایشگاه ها به شکل تخصصی فعالیت می کردند.

 

که با توجه به شرایطی که در زمان کرونا به وجود آمد، عملا این افراد بیکار گردیده و هیچ منبع درآمدی نداشتند. بدیهی است که این افراد در گذراندن زندگی خود به مشکل می خوردند. و همین طور نا معلوم بودن وضعیت کرونا و اینکه تا چه مدت قرار است ادامه پیدا کند، وضعیت این افراد را بیشتر دچار مشکل کرده بود. تعطیلی نمایشگاه برای مدت نامعلوم باعث شده بود این افراد بیشتر نا امید شوند. البته این شرایط برای بیشتر کسب و کار ها به وجود آمده بود و دچار ضرر مالی شده بودند.

 

همچنین رنگ های طیف قرمز تا بنفش، رنگ های بافام نامیده می شوند. رنگ های قرمز، آبی و زرد، جزو رنگ های فام اصلی بوده و رنگ های بنفش، نارنجی و سبز هم رنگ های فام ثانویه هستند که از ترکیب رنگ فام اصلی به وجود می آیند. اجاره تجهیزات نمایشگاهی با هرکدام از این رنگ های مختلف و ایجاد هماهنگی و هارمونی بین آن ها، تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب و مشتری در نمایشگاه دارد.

 

حال که با اصطلاح های مختلف رنگ آشنا شدیم، بد نیست بدانیم در طراحی غرفه های نمایشگاهی، می توان هارمونی یا کنتراست ایجاد نمود؛ به تعبیری دیگر در صورتی که رنگ های هم خانواده در کنار هم قرار بگیرند شاهد هارمونی رنگ ها خواهیم بود.

 

 

 

 

به عنوان مثال، در هنگام اجاره تجهیزات نمایشگاهی، چنانچه همه رنگ های سرد (سبز تا بنفش) یا فقط تعدادی از آن ها در کنار هم در نظر گرفته شوند، هارمونی ایجاد می گردد. نقطه مقابل هارمونی، تضاد است که هنگامی ایجاد می گردد که یک رنگ بی فام و فام دار در کنار هم به کاربرده شود؛ همچنین قرار گرفتن رنگ سرد و گرم در مجاورت هم نیز نوع دیگری از تضاد می باشد.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در غرفه های نمایشگاهی، رنگ دیوارها یا کف، تمامی بخش های یک غرفه و حتی لباس افرادی که در غرفه مورد نظر حضور دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در هنگام اجاره تجهیزات نمایشگاهی، ضروری است که به ترکیب رنگ در غرفه، توجه ویژه ای گردد.

 

در واقع از نظر روانشناسی، رنگ هایی که در غرفه به کارگرفته می شود، در نهایت می تواند بیانگر نوع کسب و کار و رفتار کارکنان شما باشد. همان طور که گفتیم هارمونی و تضاد در رنگ ها نیز، هر کدام به نحوی می تواند ذهن مشتری را درگیر کرده و تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد.

 

یکی از ترفندهای بی نظیر و خلاقانه برای شناخته شدن یک کسب وکار و ماندگاری آن در ذهن مخاطب، استفاده از رنگی خاص برای یک برند و یا کسب وکار مورد نظر در غرفه ها می باشد. اما غرفه سازی چیست این نکته سبب می شود هر زمان که مشتری، رنگ مورد نظر را در جایی مشاهده کرد نام برند و کسب وکار مربوط به آن در ذهنش تداعی شود.

 

همچنین پس از اجاره تجهیزات نمایشگاهی، به کمک نورپردازی اصولی و حرفه ای می توان به جذابیت هر چه بیشتر رنگ های به کار رفته در غرفه افزود. البته لازم به

ذکر است که در انتخاب رنگ، باید به این نکته توجه داشت که هر رنگی در فرهنگ و ملل مختلف دارای تعابیر و معانی مختلف می باشد و لازم است با دقت فراوان، گزینه ای را انتخاب نمود که بتواند در نهایت بالاترین تاثیر را در مخاطب ایجاد نماید.

 

منبع : غرفه سازی رجانیوز



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

 

 

 

 

یکی از مواردی که امروزه در عرصه ی تبلیغات بسیار کارآمد و محبوب شده است، شرکت در نمایشگاه ها می باشد. شرکت های نوپا و قدیمی علاقه مند به شرکت در نمایشگاه و رقابت با رقبا هستند. کارآفرینان قصد دارند با غرفه سازی در نمایشگاه ها، برند و محصولات و خدمات خود را به عموم […]

یکی از مواردی که امروزه در عرصه ی تبلیغات بسیار کارآمد و محبوب شده است، شرکت در نمایشگاه ها می باشد. شرکت های نوپا و قدیمی علاقه مند به شرکت در نمایشگاه و رقابت با رقبا هستند. کارآفرینان قصد دارند با غرفه سازی در نمایشگاه ها، برند و محصولات و خدمات خود را به عموم مردم نمایش دهند تا افراد از نزدیک با این خدمات آشنا شوند.

 

حضور شرکت ها در نمایشگاه ها موجب می شود که بیشتر دیده شوند و مخاطبان بیشتری را با برند خود آشنا سازند. اما بهتر است بدانید که هر حضوری در نمایشگاه موجب موفقیت نمی شود و شرکت ها بایستی با برنامه ریزی دقیق و با بهترین شکل ممکن در این نمایشگاه ها حضور پیدا کنند؛ تا به هدف خود از شرکت در نمایشگاه ها برسند.

بهتر است بدانید که در تجارت امروز، تبلیغات حرف اول را میزند. در عصر امروز هر چقدر هم محصول با کیفیت و مرغوب و کارآمد در اختیار داشته باشید، برای فروش بیشتر در بازار ها بایستی از تکنیک های موثر در فروش محصولات استفاده کنید. یکی از این تکنیک ها می تواند شرکت غرفه سازی برتر در نمایشگاه ها باشد.

داشتن تبلیغات هوشمندانه و به نمایش گذاشتن خدمات و محصولات برای بیان کردن تمایزات و تفاوت ها، روشی بسیار موثر و مهم در پیشرفت و توسعه ی کسب و کار و ماندن در دنیای رقابت می باشد. بنابراین نکته ای که باید در این مورد دانست این است که تبلیغات همیشنه موجب برجسته شدن برند شما نمی شود؛ تبلیغات زمانی موجب رسیدن به اهداف شرکت ها می شود که در جایی درست و مکانی صحیح صورت بگیرد.

یکی از مکان های درست برای تبلیغات، نمایشگاه ها می باشد. شرکت ها بایستی با غرفه سازی خوب و جذاب در نمایشگاه های مربوط به حیطه ی کاری خود شرکت کنند. نمایشگاه ها مکان های بلقوه ای هستند که برای نمایش و عرضه مستقیم کالا ها و خدماتت مناسب می باشند و می توان این مکان را به عنوان مکانی مناسب برای تبلیغات زنده دانست. به همین خاطر غرفه سازی نمایشگاهی می تواند فرصتی مناسب برای مطرح شدن در بین رقبای موجود در محیط بزرگ نمایشگاهی باشد.

یکی از مواردی که امکان بسیار موثری برای عرضه ی مستقیم محصولات و خدمات به مخاطبین را فراهم می کند؛ غرفه سازی می باشد. در حقیقت غرفه ها معرف محصولات و نشان دهنده ی ذوق و سلیقه ی صاحبان محصولات و خدمات می باشند. هر چه غرفه سازی شکیل تر و جذاب تر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب می کند.

 

نکته ی دیگری که بهتر است بدانید این است که مخاطبین موجود در نمایشگاه ها افرادی با سنین مختلف می باشند و به طبع دیدگاه های متفاوتی دارند؛ به همین خاطر طراح غرفه باید با شناخت درست از بازار هدف طراحی ایده آلی داشته باشید تا در عین منحصر به فرد بودن، بتواند گستره ی زیادی از سلیقه ها را جذب کند.

طراحان غرفه برای غرفه سازی ای بهتر باید خود را جای مشتری تصور کنند و با درک هرچه بهتر و عمیق تر، خلاقانه تر و قدرتمندانه تر غرفه سازی را انجام دهند. غرفه سازی باید به گونه ای باشد که احساسات مخاطب را درگیر کند و پیام را به طور صجیج به فرد انتقال دهد. همچنین غرفه باید به گونه ای باشد که با برجسته کردن محصولات و خدمات، ویژه بودن آنها را به مخاطبان انتقال دهد. همه چیز درباره غرفه سازی و حفاظت و تخریب را بدانید ،مخاطب باید با دیدن غرفه در خود انگیزه لازم را برای بازدید و اشتیاق زیاد برای برگزیدن محصول احساس کند و تصویری به یادماندنی در ذهن خود ایجاد شود. بنابراین اگر غرفه سازی به صورت علمی باشد و همه ی موارد در طراحی و ساخت آن در نظر گرفته شود؛ باره ی فوق العاده ای خواهد داشت.

از تاثیر رنگ های مختلف در طراحی غرفه نمایشگاهی چه می دانید؟

همه ما می دانیم که چگونگی طراحی غرفه در نمایشگاه های مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که حتی اگر شما برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی و یا خرید آن، بیشترین هزینه را هم متحمل شده باشید در نهایت این طراحی و ظاهر جذاب غرفه است که مشتری را به سوی شما جذب می کند. نحوه ارائه خدمات شما و کیفیت محصولاتی که به فروش می رسانید در قدم های بعدی می تواند مشتری را در غرفه شما نگه دارد. بنابراین لازم دانستیم که بیشتر به تاثیر رنگ در موفقیت یک کسب وکار، در نمایشگاه ها بپردازیم.پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایده طراحی غرفه در نمایشگاه ها از جایی آغاز شد که با بررسی هایی که صورت گرفت، دیده شد که افراد مختلف تنها دغدغه تهیه و خرید محصول از شرکت مورد نظر را ندارند، بلکه به خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند و نحوه فروش محصولات هم، توجه ویژه ای می کنند. همچنین در مواردی هم دیده شد که کسب و کارهای کوچک که اتفاقا معروف هم نبودند، به کمک اجاره تجهیزات نمایشگاهی مناسب و جذاب اما با قیمت پایین، با استقبال زیادی از جانب مخاطبان رو به رو شدند.در واقع به کمک طراحی اصولی و مناسب غرفه ها، می توان ارتباط بین مشتری و کسب وکارهای مختلف را آسان تر نمود.

 

همچنین اجاره تجهیزات نمایشگاهی با طراحی جذاب و مناسب، سبب می شود تا مشتری در بلندمدت نیز با دیدن آن برند، کسب و کار و خدمات شما در ذهنش تداعی شود.

از جمله نکات مهمی که لازم است در طراحی غرفه سازی مورد توجه قرار بگیرد: نورپردازی مناسب، استفاده بهینه از فضایی که در اختیار دارید، طراحی با توجه به نوع کاربری غرفه و نوع کسب و کار، نورپردازی درست، خلاقیت در نحوه ساخت غرفه، رنگ غرفه و داشتن نظم در چیدمان تجهیزات مورد نیاز می باشد. می دانیم که تمامی مواد و ساخته هایی که در اطرافمان وجود دارد، متشکل از دو عنصر رنگ و فرم است. قرار گرفتن رنگ های مختلف در کنار هم در نهایت، سبب ایجاد هارمونی یا کنتراست در اشیای مختلف می گردد.

استفاده از رنگ های مختلف در غرفه سازی نمایشگاه

در علم رنگ شناسی، اصطلاحی وجود دارد به اسم «فام» که به معنای رنگی است که چشممان می بیند. به طور کلی رنگ ها در دو دسته «بی فام» و «فام دار» قرار می گیرند. به رنگ های سیاه، سفید و خاکستری رنگ های بی فام گفته می شود.

 

منبع : غرفه سازی دیجیاگرام



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان




در زمان غرفه سازی و همین طور در زمان تخریب غرفه ها ی نمایشگاهی باید به چند نکته ی مهم توجه کرد تا از رخ دادن خطر های احتمالی در غرفه جلوگیری کرد. این نکات عبارتند از:

نکته ی اولی که باید به آن توجه کنید این است که در زمان نصب دیواره های غرفه و یا تخلیه ی آنها به وسیله ی غرفه سازان؛ بایستی قسمت زیر دیواره ها یعنی کف زمین پوشش مناسبی قرار بگیرد تا به کف سالن آسیب وارد نکند.

به کارگیری چسب، میخ، پونز یا موارد مشابه و یا حتی مته بدون مجوز در غرفه سازی ممنوع می باشد و وارد شدن هر گونه خسارتی حتی با داشتن مجوز به عهده ی غرفه سازان می باشد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا بدانید غرفه سازی چیست؟ و چرا طراحی آن نیاز به تخصص زیادی در این زمینه دارد؟

به کارگیری هر گونه مواد نامرغوب که حاوی مواد شیمیایی و اسفنج های مصنوعی می باشد و هر گونه موادی که پاک کردنش کار راحتی نیست؛ در غرفه سازی نمایشگاهی ممنوع می باشد.

یکی از مواردی که باید رعایت شود این است که مکانی که در آن قرار است غرفه سازی انجام شود باید به همان صورت قبلی به مدیرت سالن تحویل داده شود. خسارتهای وارده که ناشی از رعایت نکردن قوانین و مقرارت باشد به عهده ی غرفه داران می باشد.


به کارگیری سقف های کاذب استاندارد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کف سالن در غرفه سازی را به غرفه سازان پیشنهاد می کنیم. با این کار خسارت های کمتری به سالن وارد می شود.

دقت داشته باشید که چسباندن هر گونه عکس یا بنر تبلیغاتی به هر بخشی از ساختمان یا سالن نمایشگاه ممنوع می باشد. بنابراین وارد شدن هر گونه خسارت و پاک کردن آنها به عهده غرفه داران می باشد.

می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه آرمان در ارتباط باشید.

برای علامت زدن و مشخص کردن مکانی که غرفه قرار است بر روی آن نصب شود؛ باید از گچ های پاک شدنی و نوار های تایید شده ی مجاز استفاده کرد. چنانچه برای غرفه سازی از وسایل دیگری برای مشخص کردن زمین استفاده شود؛ در صورت وارد شدن خسارت له عهده ی غرفه دار می باشد.

یکی دیگر از مواردی که برای نصب پایه ها و سازه های غرفه باید رعایت شود این است که به هیچ عنوان نباید زمین را برای نگهداشتن دیوار های اطراف آن سوراخ کرد. زیرا خسارت های وارد شده بر روی زمین و دیوار های نمایشگاه بر عهده ی غرفه داران می باشد و باید جریمه ی آن پرداخت شود.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شرکت های غرفه ساز باید بدانند که هر گونه نیاز فنی که در داخل سالن مثل دسترسی به برق و انشعاب آب و … بدون هماهنگی با مدیر سالن و استفاده از آن ممنوع می باشد. غرفه ساز باید با هماهنگی با مدیر سالن از این موارد استفاده کند.

مورد دیگری که برگزار کننده می تواند ادعای خسارت از شرکت کننده کند این است که غرفه سازی شرکت بیشتر از زمان موعد طول بکشد و شرکت کننده تاخیر داشته باشد. خب این مشکل می تواند امر برپایی نمایشگاه و چهره ی نمایشگاه را خراب کند. به همین خاطر برگزار کننده می تواند از آن شرکت کننده ادعای پرداخت خسارت کند.

به هیچ عنوان نباید تجهیزات غرفه سازی و یا مصالح و وسایل اضافی در پشت غرفه های مجاور قرار بگیرد.

امیدواریم با خواندن مطلب ​مقررات حفاظتی غرفه سازی و تخریب و تخلیه آن به خوبی با این قوانین آشنا شده باشید.

بهتر است بدانید که باید آماده سازی غرفه ها و چیدن موارد لازم در غرفه ها حداقل 8 ساغت قبل از برگزاری نمایشگاه به پایان رسیده باشد. اگر در غیر این صورت باشد و حراست نمایشگاه به بستن سالن ها اقدام کند؛ هیچگونه مسئولیتی متوجه برگزار کننده نخواهد بود. بنابراین توجه داشته باشید که به محض اعلان مسئولین حراست، باید تمام وسایل اضافی مربوط به غرفه سازی را از سالن تخلیه کنید و سریعا برای نظافت و مرتب کردن غرفه ی خود و اطراف آن اقدام کنید.
 
 
منبع : غرفه سازی آرمان


:: برچسب‌ها: غرفه سازی , آرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان




برای اینکه درباره اجرا و نحوه ساخت پله گرد بتنی بدانیم، لازم است که قبل از آن با تعریف راه پله آشنا شویم. در واقع راه پله شامل تعدادی پله و سکو می شود که به واسطه آن، طبقه های مختلف یک ساختمان با هم ارتباط پیدا می کنند. بنابراین ضروری است که به شکل استاندارد و مطابق با اصول ایمنی ساخته شود؛ چرا که در غیر این صورت، افرادی که در یک ساختمان زندگی می کنند برای تردد، دچار مشکل می شوند.

مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن
به طور کلی راه پله، هم می تواند به صورت پله های مستقیم و هم پله گرد طراحی شود. ابتدا لازم است بدانید پله گرد چیست؟
پله گرد از نظر نوع سازه به دو دسته: پله گرد فلزی و بتنی طراحی و اجرا می گردد. بنابراین بر آن شدیم تا به نحوه آرماتوربندی و اجرا و طراحی پله گرد بتنی بپردازیم. یکی از نکات مثبت پله گرد دوبلکس طراحی چرخشی پله ها می باشد که این امر، باعث شده تا فضای کمتری نسبت به راه پله مستقیم، اشغال نماید.

برای آشنایی با ساخت پله گرد بتنی ابتدا باید بدانیم که بتن چیست؟ این محصول طبیعی، چون از انعطاف و دوام بالایی برخوردار است، بنابراین بهترین متریال برای طراحی خانه و فضای ساختمان به شمار می رود؛ چرا که دست طراح را برای ایجاد تنوع و تغییرات بیشتر باز می گذارد.برای اجرای پله گرد دوبلکس بتنی، کف پله ها تغییر شکل می یابد و عرض آن ها در دو سوی راه پله کمی تغییر شکل داده می شود. این پله ها، حول یک ستون که در مرکز قرار داده شده می پیچند.

طراح در پروژه های مسکونی و تجاری، برای تزیین و ساخت پله گرد بتنی، می تواند از کاشی و طرح های سنگی نیز استفاده نماید. از مزیت های دیگر پله گرد بتنی، ظاهر زیبا و چشمگیر، ماندگاری و انعطاف بالای آن در قیاس با پله چوبی یا پله گرد دوبلکس فلزی می باشد.
می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه آس استپ در ارتباط باشید.

همچنین از نظر ایمنی، سطح آن غیر لغزش است که این امر، تردد را برای ساکنان یک ساختمان آسان می نماید. پله گرد دوبلکس بتنی دارای مقاومت زیادی در برابر وزن بالا می باشد و کمتر دچار پوسیدگی می گردد. از دیگر مزایای مهم آن این است که شما را از دردسرهای تعمیر و مراقبت های پی در پی، بی نیاز می کند و بسیار به صرفه است.

مراحل مهم اجرا و ساخت پله گرد بتنی
برای ساخت راه پله و سپس ساخت پله گرد بتنی، ابتدا باید بدانیم هدف از طراحی ساختمان چیست؟ و برای چه کاربردی ساخته می شود؟تا بتوانیم تعداد پله ها را تخمین بزنیم. به طور کلی، هرچه ارتفاع پله ها بیشتر شود، از تعدا آن ها کاسته می گردد.
مثلا : در ساختمان مسکونی، ارتفاع پله 16 تا 20 سانتی متر و مجتمع هایی که عمومی هستند، 15 تا 17 سانتی متر در نظر گرفته می شود. قدم بعدی، محاسبه شیب است. عموما میزان شیب استاندارد برای ساخت پله گرد بتنی، 30 درجه می باشد؛ اما بر اساس کاربردی که پله دارد، قابل تغییر است.



در واقع هرچقدر در ساخت پله گرد بتنی، ارتفاع پله کمتر بوده و دارای طول بیشتری باشد، شیب آن کمتر در نظر گرفته می شود.مرحله بعدی، آرماتور بندی است. آرماتور، به انواع مختلف میلگرد گفته می شود که سبب استحکام و مقاومت سازه می گردند. برای آرماتوربندی پی، لازم است که علاوه بر ستون، برای راه پله هم آرماتورهای مورد نیاز طراحی گردد که اصطلاحا «ریشه پله بتنی در پی» نامیده می شود.
شروع طراحی و اجرای پله گرد بتنی، با آرماتوربندی تیر نیم طبقه می باشد که در دو ستون کنار خود قفل می گردند. همچنین بر اساس نقشه اجرایی، لازم است آرماتوربندی رمپ و پاگرد، با سقف هم زمان باشد. سپس می توان به آرماتوربندی راه پله و سقف طبقه های بعد اقدام نمود.
امیدواریم با خواندن این مطلب ​با مزیت‌های پله‌گرد دوبلکس بتنی و نحوه اجرای آن به خوبی آشنا شده باشید.

مرحله بعدی اجرا و ساخت پله گرد بتنی، قالب بندی است که قبل از انجام آن، محلی که آرماتورها قرار داده شده اند، دوباره بررسی می گردد و برای تخمین میزان تحمل بار نیز، محاسبه صورت می گیرد تا هنگام بتن ریزی، راه پله در برابر بتن و کارکنانی که با آن به مشغول به انجام پروسه کار هستند، دچار مشکل نگردد .
قدم آخر، سنگ کاری است. ابتدا سنگ بغل پله، اجرا می شود چرا که به دیوار متصل است؛ همچنین به دلیل اینکه بیشتر رفت و آمد ها، روی کف پله می باشد باید سنگ آن مقاوم تر از سنگ پیشانی باشد.
 
 
منبع : پله گرد آس استپ


:: برچسب‌ها: پله گرد , آس استپ ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()