نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

مواد اولیه مورداستفاده در 3d پانل های سه‌بعدی

 

مواد اولیه مورداستفاده در پانل‌های سه‌بعدی (۳D Panel) به شرح زیر می باشد:

۱)پلی استایرن منبسط شونده (P.S)
۱-۱) مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۵۸۴ می‌باشد

۲-۱) هسته عایق از فوم پلی استایرن منبسط شونده که دارای حداقل چگالی m۳/kg 15 می‌باشد.

۳-۱) هسته عایق تحت آزمایش استاندارد ASTM E84 دارای حداکثر شاخص گسترش شعله ۲۵ و حداکثر شاخص گسترش دود ۴۵۰ می‌باشد.
برای مشاهده اطلاعات 3d پانلبه لینک زیر مراجعه کنید.


۴-۱) هسته عایق هنگامی‌که مطابق استاندارد ASTM C236 آزمایش شود، دارای حداکثر پتانسیل گرمایی ۶۸ MJ/m۲ می‌باشد.

۵-۱) مشخصات فیزیکی و مکانیک پلی استایرن قابل انبساط مطابق جدول ذیل، برگرفته از نشریه شماره ۳۸۵
۲) فولاد
انواع فولاد مصرفی در سازه‌های پانلی (سه‌بعدی) می‌بایست مطابق استانداردهای معتبر تولیدشده و دارای برگه شناسایی کارخانه سازنده باشد.

بررسی کفایت استحکام تیغه های دیواری جدا کننده ادامه مطلب
فولاد مصرفی در سازه‌های پانلی به سه دسته شبکه جوش شده، برش گیر و میلگرد دسته‌بندی می‌شوند. هریک از این انواع در سازه پانلی عملکردی مشخص دارد که باید مطابق عملکرد مورد انتظار، از ویژگی لازم برخوردار باشد.

3d panel

۱-۲) شبکه جوش شده

۱-۱-۲) لازم است فولاد مصرفی در شبکه جوش شده از نوع سرد کشیده شده ساده (بدون آج) باشد.

۲-۱-۲) قطر اسمی مفتول‌های شبکه جوش شده از ۵/۲ میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر می‌باشد. درهرحال برای پانل‌های باربر چگالی عرضی مساحت مفتول‌های تاروپود (نسبت به سطح مقطع مفتول بر فاصله آزاد بین مفتول‌ها) نباید کمتر از ۱۲/۰ میلی‌متر اختیار شود.

۳-۱-۲) قطر مفتول‌های تار با مفتول‌های پود می‌تواند متفاوت باشد، ولی درهرصورت قطر اسمی مفتول کوچک‌تر نباید از ۶۰% قطر مفتول دیگر، کمتر باشد.

۴-۱-۲) ابعاد چشمه (فاصله بین دوتار یا دو پود متوالی) شبکه جوش شده در محدوده ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌باشد که چشمه به ابعاد ۵۰ یا ۸۰ میلی‌متر توصیه می‌شود. ابعاد شبکه برحسب طول ناخالص تعیین می‌شود.

۵-۱-۲) تمام شبکه جوش شده در سازه‌های پانلی باید با ماشین‌آلات خودکار ساخته شوند، به‌طوری‌که محل تقاطع تارها و پودهای شبکه به روش جوشکاری مقاومتی الکتریکی به هم متصل شوند تا اتصال‌های مقاوم در برابر برش، طبق بند ۲-۱-۹ به وجود آید.

۶-۱-۲) مشخصات مکانیکی مفتول‌های بکار رفته در شبکه جوش شده باید مطابق جدول زیر باشد. این مشخصات از آزمایش کشش، مطابق استاندارد ASTM A370 و رابطه زیر برای محاسبه درصد کاهش سطح مقطع به دست می‌آیند.
۲) برش گیر
ویژگی‌های فولادهای سرد اصلاح‌شده ساده (بدون آج) بکار رفته دربرش گیر پانل به شرح زیر می‌باشد.که می تونید برای مشاهده
قیمت 3d پانل به این لینک مراجعه کنید.

۲-۲-۱) قطر برش گیر، فاصله برش گیرها در مقطع عرضی و زاویه برش گیر در مقطع طولی باید بر مبنای ظرفیت نیروی برش ناشی از خمش در پانل محاسبه گردد.

۲-۲-۲) قطر برش گیر نباید بیش از ۶۰% از قطر مفتول‌های تار یا پود اختلاف داشته باشد.

۲-۲-۳ ) رواداری های هندسی مجاز برای برش گیر باید مطابق جدول زیر باشد.
۳) میلگرد
میلگردهای مصرفی در سازه پانلی از نوع آجدار، مشابه میلگردهای مصرفی در بتن‌آرمه بوده که مشخصات آن در آیین‌نامه بتن ایران درج گردیده است.


:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

فناوری خانه های بتنی تری دی پانل


RICF – فناوری خانه های بتنی عایق مسلح
نیاز روز افزون به تامین مسکن در چند دهه اخیر و همچنین بروز حوادث طبیعی ( سیل ، زلزله و طوفان ) و هدر رفت انرژی در ساختمان باعث شده تا از فناوریهای نوین ساختمانی در جهت افزایش سرعت در ساخت وساز ، مقاوم کردن ساختمانها در مقابل در برابر زلزله و عایق کاری حرارتی مورد توجه جدی کارشناسان و مسئولین دولتی قراربگیرد. در این خصوص با تشکیل کمیته های فنی مقررات ملی ساختمان در ۲۲ آیین نامه مجددا” تهیه و تدوین گرشته و آیین نامه ۲۸۰۰ مهندسی در کشور بازنگری گردید. طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان حکم و الزام قانونی است که جهت عایق کردن حرارتی ساختمانها و در سایر مقررات اصل سبک تر کردن ساختمانها جهت مقاومت بیشتر در مقابل زلزله تاکید شود. صنعتی سازی ساختمان با استفاده از RICF راهکاری است تا سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا کند تا علاوه بر بالاتر بردن کیفیت ساخت و سازها درنگاه کنترلهای صنعتی حجم بالاتری از ساختمانهای با عمر بیشترتولید شود.
برای قیمت تری دی پانل   وارد لینک درج شده روید.
پنل های RICF

اشکالات سیستم قالب بتنی :
همانطور که ممکن است بدانید، ساختمانهای بتنی با تمام ویژگیها فنی خوب، دارای چند مشکل اساسی هستند. یکی از مشکلات مهم عدم عایق حراراتی مناسب در ساختمانهای بتنی و مورد دیگر نیاز به ۱۵ درصد سرمایه اولیه برای ساخت قالب میباشد.

سیستم دابل پانل دقیقا همان ساختمان بتنی است و تماما با همان ضوابط و آیین نامه های محاسباتی ساختمانهای بتنی محاسبه میگردد با این تفاوت که ضعفهای ساختمانهای بتنی را اصلاح نموده است . این سازه علاوه بر ایجاد عایق حرارتی دیگر نیاز به قالب بندی و ساخت قالب و صرف هزینه سنگین را بر طرف میسازد.

در سیستمهای قالب بتنی قبل از رسیدن بتن به مقاومت کافی قالبها باز میشوند که این قضیه از لحاظ فنی ایراد دارد.
محدودیت دهانه و عدم امکان تامین پارکینگ.
پرشدن لوله های تاسیساتی در زمان بتن ریزی از اشکالات دیگر ساختمانهای قالب بتنی است که میبایست مجددا” مسیرها کنده کاری شود.
عملیات سخت و پر خطر خارج کردن قالب و عمدتا با شکستن قسمتهایی از بتن منجر میشود

تشریح محصولات RICF
مش سنگین وسط برای مسلح کردن بتن داخلی و مشهای گالوانیزه بیرونی برای تقویت پوششهای نمای بیرونی و همچنین نمای داخلی در محصول مورد استفاده قرار میگیرد. ضخامت بتن و حجم میلگرد سازهای توسط طراح سازه محاسبه و برای تولید به کارخانه ابلاغ میشود.

رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان :
مطابق مستندات شرکتM2 ایتالیا، میزان مقاومت حرارتی دیوارهای پانلی RICF با ضخامت فوم ۵ و۵سانتیمتر وضخامت ۱۵سانتیمتر بتن در هر طرف به ترتیب معادلm²k/w ۲.۲۸ و m²k/w ۲.۷۸ میباشد، که با توجه به میزان حداقل m²k/w ۰.۵ مشخص شده در مبحث نوزدهم، مورد تایید است

بکار گیری دیوارهای پانلی بنا بر محاسبات صورت گرفته در چند ساختمان در تهران و بند عسلویه کاهش میزان مصرف انرژی تا ۳۰ در صد را به همراه خواهد داشت. علاوه بر آن با کوچکتر کردن تاسیسات سرمایشی و گرمایشی هزینه های ساخت نیز کاهش میابد.

رعایت مبحث هیجدهم مقررات ملی ساختمان :
طبق مستندات شرکتM2 ایتالیا میزان افت صدا در دیوارهای شرکت پایکار بنیان حدود ۴۰ تا ۴۵ دسیبل بوده که با توجه به میزان حداقلی ۳۵ دسیبل در مبحث ۱۸ قابل قبول میباشد.

عدم وجود آوار در زلزله و طوفان :
مطابق با نشریه ۳۸۵ و روش پاندولی اتصال 
تری دی وال و کف با پانل RICF با فوم موجدار قائم، دیوار” تری دی” ۳D در برابر زلزله، نه اثر افزایش نیروی زلزله (میانقاب) بر روی اسکلت دارد و نه اینکه در حین زلزله ،خود دچار شکست یا واژگونی می‌گردد.
برای تولید کننده 3d پانل وارد لینک زیر شوید.
چندین آزمایش زلزله در اروپا – ایران مقاومت دیوارهای فوق را تایید نموده است. فیلم مربوط به آزمایشات قابل ارایه میباشد. خانه های پانلی در طوفان سال ۱۹۹۲فلوریدا و زلزله کالیفزنیا استحکام خوبی از خود نشان داده اند.

مقاوم در برابر ضربه ،گلوله و انفجار در راستای رعایت مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان (پدافند غیر عامل)


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

سازه‌های تمام پانلی RICF

سازه‌های تمام پانلی RICF نوعی از ساختمان‌های بتن‌آرمه می‌باشند که در آن تیر و ستون‌های بتنی وجود ندارد. سیستم RICF از ترکیب چهار سیستم پانلی به شرح ذیل به وجود می‌آیند:

دیوار باربر
سقف تیرچه‌بلوک یکپارچه
سیستم راه‌پله
دیوارهای غیرباربر
تأمین سطوح تمام عایق ساختمان در کف‌ها، سقف‌ها، دیوارهای خارجی و باربر و داخلی، منجر به‌صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایش و سرمایش تا %۷۰ ساختمان‌های معمولی می‌گردد و علاوه بر آن به لحاظ خاصیت پلی استایرن منبسط‌شده EPS و دانسته بالای آن‌ها، صدا بندی جداره‌ها از حیث انواع مدهای صوتی کوبه‌ای و هوابرد به‌صورت ایده آل و مطلوب، تأمین گشته و گستردگی لایه پلیمری موجب افزایش مقاومت سطوح در برابر رطوبت نیز می‌گردد.طبق آزمایشات انجام‌گرفته انواع پانلهای دیواری در برابر شلیک گلوله و ضربه، نفوذناپذیر بوده و به روش‌های دستی غیرقابل‌تخریب می‌باشد.

هم‌زمانی اجرای دیوارها (جایگزین تیر و ستون) و عایق‌کاری توأم با نصب چارچوب در و پنجره و لوله‌کشی‌های برق و تأسیسات بی‌نیاز به تخریب و اجرای شاتکریت به جای گچ‌وخاک، موجب تسریع در اتمام مرحله اسکلت و سفت‌کاری می‌شود.

استفاده از محصولات کارخانه‌ای و پیش‌ساخته در مراحل اجرای سقف، راه‌پله و پاگرد نیز ضمن افزایش دقت و کیفیت، سرعت اجرای سایر مراحل را نیز بالابرده و به‌این‌علت RICF به‌عنوان آخرین نسل از تکنولوژی تری دی پانل  (پانل سه‌بعدی) و ICF، در زمره مناسب‌ترین سیستم انبوه‌سازی صنعتی مطابق بافرهنگ زندگی کشور قرارگرفته است.
عدم محدودیت در انتخاب مصالح نازک‌کاری و نما و سطوح تمام‌شده دیوارهای داخلی و خارجی و سقف‌ها، علت تطابق فرهنگی این سیستم با سبک زندگی رایج کشور هست تا درنهایت ساختمانی مدرن و عایق، همراه با ایمنی بسیار بالا در صورت وقوع زلزله (به دلیل نداشتن آوارهای سنگین ناشی از تخریب و شکست و ریزش دیوارهای آجری، سفالی، بلوکی و ملات بنایی)، برای مصرف‌کننده نهایی پدید آورد.
برای 
 تولید کننده تری دی پانل وارد سایت درج شده بروید.

مواد اولیه مورداستفاده در پانل‌های سه‌بعدی (3D Panel)ادامه مطلب
RICF

معرفی اجزای سازه‌های تمام پانلی RICF
دیوار باربر:
جایگزین تیرها و ستون‌های بتنی بوده و عبارت است از دیوارهایی نیمه پیش‌ساخته به روش قالب‌های عایق ماندگار مسلح. در این روش برای اجرای دیوارهای باربر بتنی بجای قالب‌بندی و آرماتوربندی معمول، از محصولات کارخانه‌ای (تولیدشده با تکنولوژی روز اروپا و مورد تائید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و سازمان ملی استاندارد)، حاوی شبکه میلگرد یا مفتول جوش شده همراه با قالب‌های پلی استایرن، استفاده می‌گردد. پس از نصب این پانل‌ها بر روی میلگردهای انتظار بیرون آمده از فونداسیون (انواع پی‌ها به‌جز پی‌های منفرد) و مهار موقت آن‌ها، میلگردهای تقویتی موضعی المان‌های مرزی و میلگردهای افقی سراسری دوخت پانل‌ها، به داخل دیوارها اضافه‌شده و با قالب‌بندی ابتدا و انتهای دیوارها و دور بازشوها، بتن‌ریزی در محل انجام می‌شود.

در صورت استفاده تا ۴ طبقه، از پانلهای تک باربر با بتن ریزدانه پاششی (شاتکریت) و در صورت افزایش تعداد طبقات تا ۱۵ طبقه یا ۵۰ متر، از پانل دوبل با بتن روان و دانه‌بندی متوسط (سنگ‌دانه ۲۰ میلی‌متر) استفاده می‌شود.

استفاده از دیوار بجای ستون، موجب کاهش تمرکز تنش و تغییر مکان سازه و درنتیجه افزایش طول عمر و مقاومت سازه در برابر زلزله می‌گردد.

سیستم سقف تیرچه‌بلوک یکپارچه:
برای اجرای سقف پانلهای سقفی تیرچه‌بلوک، با مدل و شکل سازه‌ای مناسب و با ابعاد سفارشی با توجه به معماری پروژه، تولیدشده و پس از نصب در محل و افزودن آرماتورهای محاسباتی، شمع بندی و بتن‌ریزی می‌گردند.

سیستم راه‌پله:
طرح اجرای راه‌پله و پاگردها، پانلهایی با مدل و شکل سازه‌ای مناسب و با ابعاد سفارشی با توجه به معماری پروژه، تولیدشده و پس از نصب در محل و افزودن آرماتورهای محاسباتی، شمع بندی و بتن‌ریزی می‌گردند.

دیوارهای غیر باربر:
در اجرای دیوارهای غیر باربر و عایق پیرامونی و تیغه‌های جداکننده داخلی از کامل‌ترین و بروزترین نسل پانلهای سه‌بعدی که دارای برش سینوسی در راستای طولی به همراه مش اورلپ و دانسیته بالا و استاندارد که برای رسیدن به مقاومت حرارتی و صوتی مطلوب ضروری است، استفاده می‌گردد. این پانل‌ها به‌وسیله‌ انواع مش‌های اتصال تخت، L شکل و U شکل و تسمه‌های فولادی پرسی با کلیپس زن پنوماتیک، به هم وصل شده و بتن پاشی می‌گردند.


:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

      

در مسئله ی ساخت و ساز های ساختمانی یکی از بخش های حائز اهمیت در ساخت و طراحی، نمای ساختمانی می باشد. از آنجایی که نمای ساختمان بخش مهمی می باشد و قسمتی است که در دید مخاطبان قرارد دارد. به همین دلیل در عصر امروز برای ساخت و طراحی نمای ساختمان ها بسیار تلاش می کنند تا اصول زیباسازی را در طراحی های آنها به بهترین شکل به کار ببرند. انواع سنگ بازالت طوسی نما یکی از مواردی است که می توان در نمای ساختمان از آن استفاده کرد.

علاوه بر اینکه در نمای ساختمان باید اصول زیبا سازی رعایت شود، مورد دیگری که باید به آنها توجه کنید این است که باید از مصالح مرغوب و بادوام استفاده کرد. چونکه نمای ساختمان بیشتر از هر بخش دیگر در معرض شرایط مختلف آب و هوایی می باشد و ممکن است بر اثر تغییرات آب و هوایی دچار آسیب های جدی شود. بنابراین اگر موارد به کار رفته در نمای ساختمان از کیفیت و دوام خوبی برخوردار نباشند قطعا به نمای ساختمان آسیب وارد خواهد شد. به همین دلیل است که در بیشتر ساختمان ها در طراحی نما از مصالح با کیفیت و مرغوب مثل خرید سنگ بازالت نما استفاده می کنند.
یکی از مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی که برای طراحی و ساخت نما به کار می رود، سنگ های ساختمانی می باشد. یکی از ویژگی های سنگ هایی که به منظور ساخت نما در ساختمان ها استفاده می شود، متراکم بودن و سنگین بودن است. این سنگ ها می تواند شامل سنگ های رسوبی، دگرگونی و آذرین باشند که در طرح ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار میگرد.
معمولا اغلب سنگ های مورد استفاده در نماهای ساختمانی دارای ماندگاری بالایی می باشند و همین طور مقرون به صرفه نیز هستند. این مدل از سنگ ها به خاطر اینکه از نوع سنگ های معدنی هستند، این توانایی را دارند که در اندازه های گوناگون برش داده شوند و یا در شرایط نیاز بر روی آنها حکاکی شود و برای استفاده در نمای ساختمان آماده شود و نمای ساختمان ها را زیباتر و مجلل تر کند.

یکی از سنگ های مورد استفاده در نما های ساختمانی، سنگ بازالت نما می باشد. که دارای کیفیت و دوام بسیار خوبی است. سنگ نمای گرانیت نیز یکی دیگر از سنگ های مخصوص نما ی ساختمان می باشد که بسیار محکم بوده است و با در نظر گرفتن حجم و تراکم بالا در ساختار خودش آب بسیار کمتری را در خود جذب می کند به همین دلیل است که برای استفاده در نما از آنها استفاده می شود. مدل دیگری از سنگ هایی که در نمای ساختمانی مورد استفاده قرار میگرد، سنگ های مرمریت می باشد که دارای زیبایی و جلای بسیار مرغوبی می باشند و همین طور این سنگ ها از تنوع رنگی زیادی نیز برخوردار هستند. همین موضوع باعث شده است که از آنها برای طراحی نما بیشتر ساختمان های مسکونی و تجاری و همین طور برای ساخت نمای مکان های عمومی مثل مساجد و حرم ها نیز استفاده شود.

ویژگی‌های سنگ نمای ساختمان
سنگ های نما در ساختمان ها چه از مدل انواع سنگ بازالت کف نما و چه از نوع دیگر سنگ های ساختمانی باشند، بایستی یکسری از مزایا و خصوصیات مشترک داشته باشند. تا اگر در نمای ساختمانی از آنها استفاده شد از دوام، کیفیت و زیبایی برخوردار باشند. سنگ بازالت نما سنگی است که تمام ویژگی های لازم در سنگ موجود برای نمای ساختمان را در خود دارد. زیرا مهمترین ویژگی ای که سنگ نمای ساختمان باید داشته باشد، مقاومت بسیار مناسب در مقابل شرایط جوی گوناگون مثل گرما، سرما، اشعه ماوراء بنفش خورشید و ... می باشد؛ که سنگ بازالت نما آنها را دارد.       


:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

      

سنگ بازالت
این سنگ ، سنگی از گروه سنگ های آذرین است که مانند دیگر سنگ های آذرین از مواد مذاب آتشفشانی به وجود می آید.
این سنگ در موارد متنوع و فراوانی کاربرد دارد که می توان به کاربردهای گوناگون آن در صنعت ساختمانی و همچنین در پزشکی اشاره کرد. این کاربردها باعث افزایش محبوبیت آن به طرزی باور نکردنی شده است .
سنگ بازالت علاوه بر کاربردهای مختلف ، فراوانی بسیاری هم در کشور ایران دارد.
رنگ های مختفی از این سنگ دیده می شود که البته بیشتر آن ها تیره رنگ هستند .

[IMG]file:///C:UsersmehraraAppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_im age002.jpg[/IMG]
انواع سنگ بازالت
سنگ های بازالت به دو دسته تقسیم میشوند که این دسته بندی بر اساس ویزگی های شیمیایی و سنگ نگاری ،
آن ها را به دو گروه "تولئیتی" و "قلیایی" گروه بندی می کند .

در بازار ، انواع این سنگ به صورت متنوع تری دسته بندی و عرضه می شوند که عبارتند از : بازالت سابیده ، بازالت تایل ، بازالت چرم و کوبیک بازالت .
در ادامه کاربرد هریم به اختصار شرح داده می شود :
-بازالت سابیده‌ برای استفاده در کف پوش های محل های عبور و مرور است.
-بازالت تایل به روش تایل ، که روشی اختصاصی یرای برش سنگ است ، به شکل کاشی تولید می شود و در نماکاری برای انواع ساختمان و کف ساختمان کاربرد دارد.
-بازالت چرم از لحاظ کاربرد شبیه بازالت سابیده است اما از لحاظ ظاهر ، مانند چرم است .
-کوبیک بازالت برای مصارف تزیینی کاربرد دارد . به شکل مکعب ساخته و تولید می شود .


قیمت سنگ بازالت
قیمت این سنگ معمولا متغیر است و بسته به عواملی مانند ضخامت و ابعاد ، می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. هچنین اگر رنگ و طرح سنگ خاص تر و منحصر به فرد تر باشد ، دارای قیمت بالاتری خواهد بود .مورد دیگری که روی قیمت آن موثر است نوع این گونه از سنگ می باشد .

خرید سنگ بازالت
برای خرید باید عواملی مانند وزن ، رنگ ، طرح و نوع سنگ را مد نظر قرار داد . البته بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید هم عاملی مهم در انتخاب و خرید آن می باشد . کمک گرفتن از کارشناسان مربوطه در حوزه سنگ و پرس و جو کردن از مرکزهای سنگ بری معتبر نقشی دو چندان در کیفیت خرید شما خواهد داشت.


مزایا
این سنگ ها مزایای زیادی دارند ؛ این مزایا که به سنگ کاربردهای متنوعی بخشیده است ، باعث می شود در موارد گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
چند نمونه از مزایایی که می توان نام برد :
-برای رمپ پارکینگ ها مناسب هستند.
-برای کف و دیوار فضای بیرونی گزینه خوبی هستند.
-جلوه ای زیبا در ترکیب با سنگ های چینی برای راهروی خانه ها دارند.
-مقاومت بالا و سختی زیادی دارند .
-در مقابل ساییدگی و ضربه محکم هستند.
-دارای قدرت چسبندگی قابل توجهی با انواع مصالح ساختمانی می باشند .
-طول عمر بالایی دارند .
-برای استفاده در اندازه های بزرگ گزینه خوبی هستند .
-همچنین قیمت سنگ بازالت ارزان به صرفه است ؛ از این رو خرید انواع سنگ بازالت شیاردار انتخابی اقتصادی به شمار می رود.

معایب
کاربرد این سنگ در مناطق شهری و مناطقی که عبور و مرور بیشتر است در حال کاهش یافتن است ؛ زیرا با باران های اسیدی وارد واکنش می شود و باران اسیدی باعث خراب شدن آن می شود .
علاوه بر آن ، این سنگ بهتر است که در مصارف زیاد مورد استفاده قرار نگیرد ؛ زیرا بسته به نوع آن ، ممکن است وزنی زیاد داشته باشد و این وزن زیاد می تواند موجب شود که ساختمان باری با وزن اضافه تر را متحمل شود. در نتیجه ، بار زیاد ، استحکام ساختمان را کم تر می کند .

سنگ بازالت
این سنگ ، سنگی از گروه سنگ های آذرین است که مانند دیگر سنگ های آذرین از مواد مذاب آتشفشانی به وجود می آید.
این سنگ در موارد متنوع و فراوانی کاربرد دارد که می توان به کاربردهای گوناگون آن در صنعت ساختمانی و همچنین در پزشکی اشاره کرد. این کاربردها باعث افزایش محبوبیت آن به طرزی باور نکردنی شده است .
انواع سنگ بازالت کف علاوه بر کاربردهای مختلف ، فراوانی بسیاری هم در کشور ایران دارد.
رنگ های مختفی از این سنگ دیده می شود که البته بیشتر آن ها تیره رنگ هستند .


انواع سنگ بازالت
سنگ های بازالت به دو دسته تقسیم میشوند که این دسته بندی بر اساس ویزگی های شیمیایی و سنگ نگاری ،
آن ها را به دو گروه "تولئیتی" و "قلیایی" گروه بندی می کند .

در بازار ، انواع این سنگ به صورت متنوع تری دسته بندی و عرضه می شوند که عبارتند از : بازالت سابیده ، بازالت تایل ، بازالت چرم و کوبیک بازالت .
در ادامه کاربرد هریم به اختصار شرح داده می شود :
-بازالت سابیده‌ برای استفاده در کف پوش های محل های عبور و مرور است.
-بازالت تایل به روش تایل ، که روشی اختصاصی یرای برش سنگ است ، به شکل کاشی تولید می شود و در نماکاری برای انواع ساختمان و کف ساختمان کاربرد دارد.
-بازالت چرم از لحاظ کاربرد شبیه بازالت سابیده است اما از لحاظ ظاهر ، مانند چرم است .
-کوبیک بازالت برای مصارف تزیینی کاربرد دارد . به شکل مکعب ساخته و تولید می شود .


قیمت سنگ بازالت
قیمت سنگ بازالت نما این سنگ معمولا متغیر است و بسته به عواملی مانند ضخامت و ابعاد ، می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. هچنین اگر رنگ و طرح سنگ خاص تر و منحصر به فرد تر باشد ، دارای قیمت بالاتری خواهد بود .مورد دیگری که روی قیمت آن موثر است نوع این گونه از سنگ می باشد .

خرید سنگ بازالت
برای خرید باید عواملی مانند وزن ، رنگ ، طرح و نوع سنگ را مد نظر قرار داد . البته بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید هم عاملی مهم در انتخاب و خرید آن می باشد . کمک گرفتن از کارشناسان مربوطه در حوزه سنگ و پرس و جو کردن از مرکزهای سنگ بری معتبر نقشی دو چندان در کیفیت خرید شما خواهد داشت.


مزایا
این سنگ ها مزایای زیادی دارند ؛ این مزایا که به سنگ کاربردهای متنوعی بخشیده است ، باعث می شود در موارد گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
چند نمونه از مزایایی که می توان نام برد :
-برای رمپ پارکینگ ها مناسب هستند.
-برای کف و دیوار فضای بیرونی گزینه خوبی هستند.
-جلوه ای زیبا در ترکیب با سنگ های چینی برای راهروی خانه ها دارند.
-مقاومت بالا و سختی زیادی دارند .
-در مقابل ساییدگی و ضربه محکم هستند.
-دارای قدرت چسبندگی قابل توجهی با انواع مصالح ساختمانی می باشند .
-طول عمر بالایی دارند .
-برای استفاده در اندازه های بزرگ گزینه خوبی هستند .
-همچنین قیمت سنگ بازالت به صرفه است ؛ از این رو خرید سنگ بازالت انتخابی اقتصادی به شمار می رود.

معایب
کاربرد این سنگ در مناطق شهری و مناطقی که عبور و مرور بیشتر است در حال کاهش یافتن است ؛ زیرا با باران های اسیدی وارد واکنش می شود و باران اسیدی باعث خراب شدن آن می شود .
علاوه بر آن ، این سنگ بهتر است که در مصارف زیاد مورد استفاده قرار نگیرد ؛ زیرا بسته به نوع آن ، ممکن است وزنی زیاد داشته باشد و این وزن زیاد می تواند موجب شود که ساختمان باری با وزن اضافه تر را متحمل شود. در نتیجه ، بار زیاد ، استحکام ساختمان را کم تر می کند .       


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

     

یکی از اصلی ترین کاربرد های سنگ بازالت این است که از آن برای تولید الیاف بازالت استفاده می شود. در واقع بازالت جزو مواد خنثی، طبیعی و حاصل سنگ های آذرین بیرونی است که گسترده ترین حالت صخره ای را در پوسته ی زمین به خود اختصاص می دهد.

مشخصه های موادی که شامل ترکیبات انواع سنگ بازالت می باشند، به شکل کامل با محیط زیست سازگاری دارند و موادی هستند که کاملا غیر سمی می باشند. به همین خاطر است که از بازالت برای ساخت الیاف بازالتی استفاده می کنند.
از ویژگی ها و خوصوصیات مثبت الیاف سنگ بازالت می توان داشتن ثبات شیمیایی بالای آن را نام برد که در مقایسه با الیاف شیشه ای به ویژه در فضاهای بازی قوی هستند. این الیاف ها غیر سمی و همین طور غیر قابل حریق و مقاوم در مقابل دما های بسیار زیاد می باشند.
از دیگر خصوصیات این الیاف های سنگ بازالت این است که پایداری حرارتی بسیار زیادی دارند که همین موضوع باعث شده است که قابلیت ایزولاسیون حرارتی بازالت، سه برابر پنبه نسوز باشد. به دلیل داشتن همین ویژگی نسوز بودن و مقاوم بودن در برابر حریق از الیافت سنگ بازالت برای محافظت از حریق شناورها، استفاده می شود.
همینطور طبق تحقیقات و برسی های لازم در باره ی الیاف مورد استفاده در صنعت های دریایی، ثابت شده است که الیاف های بازالت شامل خواص مکانیکی هستند که اصلا قابل مقایسه با الیاف شیشه مدل E نمی باشد، چه بسا از آن نیز بهتر می باشد. به همین دلیل است که انتخاب خوبی برای استفاده در شناور ها می باشد. و همیشه برای آنها، از خرید سنگ بازالت استفاده می شود.

همین مزیت بسیار خوب الیاف های انواع سنگ بازالت ماکو موجب شده است که از آنها برای صنعت های قایق سازی و کشتی سازی استفاده شود. قیمت سنگ بازالت سیاه مناسب می باشد و همین امر باعث شده که به جایگزینی مقرون به صرفه و مناسب در مقایسه با الیاف شیشه تبدیل شود. با استفاده از این الیاف ها می توان شناور هایی با قیمت مناسب و همین طور ایمن برای کارگران و کارکنان تولید کنند. از دیگر خواص موجود در سنگ بازالت می توان به این موارد اشاره کرد:
در محیط های قلیایی این الیاف ها به هیچ عنوان دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی نمی شوند. اما نکته اصلی اینجاست که به کارگیری مصالح سنگی و سیمانی موجب بروز تغییرات در الیاف شده و همین طور در محل اتصال مصالح و سیمان نقطه ضعف دارد.

در حالتی که با اضافه کردن الیاف بازالت به سیمان های خالص، مقاومت های فشاری آنها را افزایش می دهد. این مقدار از افزایش های مربوط به مقاومت های فشاری با بیشتر شدن طول عمر الیاف ها رابطه مستقیم دارد. همین طور اگر طول عمر الیاف ها زیاد شود، مقاومت فشاری سیمان ها نیز زیاد می شود. این زیاد شدن مقاومت های فشاری نتیجه ی به وجود آمدن محیطی همگن در ملات های سیمان به وسیله ی الیاف بازالت می باشد.

از سنگ بازالت به شکل فرآوری شده که به خاطر تنوع رنگی که در آنها وجود دارد، آنها را به یک گزینه بسیار مناسب برای بکارگیری در پوشاندن کف های خیابان ها، پیاده رو ها و همین طور نماهای ساختمان ها تبدیل کرده است.
یکی دیگر از کاربرد های سنگ بازالت می توان به استفاده از آنها به عنوان مواد اولیه ی تولید صفحه های کامپوزیتی و همین طور جذب دی اکسید کربن، پروفیل‌های ساختمانی، تجهیزات ورزشی، تهیه لنت ترمز، تیرهای برق، ساخت تانک‌های گاز و بدنه اتومبیل اشاره کرد.
بهتر است بدانید که سنگ بازالت جزو سنگ های فراوان در کره زمین می باشد که بر اثر سرد شدن گذاره هایی که از دهان کوه های آتشفشانی خارج شده است، به وجود آمده اند. به همین خاطر پس از گرانیت، لقب فراوان ترین سنگ های روی کره زمین را به خودشان اختصاص داده اند.       


:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

همه چیز درباره لباس کار مردانه

همه چیز درباره لباس کار مردانه

یکی از انواع لباس کار لباس فرم اداری می باشد که در ادارات و بانکها مورد استفاده قرار می گیرد. در چند سال اخیر بسیاری از ابعاد زندگی انسان ها شامل تغییراتی شده است. یکی از مواردی که دچار تغییرات زیادی نسبت به قبل شده است موضوعات مربوط به کار و شغل می باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پاکان صنعت، تعداد زیادی از کارها و شغل ها در عصر امروز به شرکت ها و مجموعه هایی مربوط می شود که از کارکنان زیادی برخوردار هستند. معمولاً این شرکت های بزرگ برای ایجاد نظم بیشتر و بهتر از لباس کار فرم اداری برای کارمندان خود استفاده می کنند.

با این وجود برخی از مجموعه های کم تجربه برای کارمندانشان از لباس کار مردانه فرم اداری استفاده نمی‌کنند. البته شرکت های دولتی نسبت به مجموعه‌های خصوصی بر این قانون بیشتر پایبند هستند. به طور معمول مجموعه ها و ادارات بودجه را برای خرید لباس فرم برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند. در این مطلب قرار است جنبه های متفاوت لباس کار فرم اداری و ویژگی های مربوط به آن را بررسی کنیم. بنابراین کسب اطلاعات در این باره برای صاحبان کسب و کار بسیار مفید می باشد.

نقش لباس فرم در برندینگ سازمان‌ها

استفاده از لباس های کار فرم دارای تنها دارای چند ویژگی خاص نمی باشد. در نگاه اول ممکن است مزیت استفاده از لباس کار خیلی به نظر نرسد، اما مزیت های استفاده از آن بسیار زیاد و کاربردی می باشد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

اولین مزیت ای که استفاده از این لباس کارها می تواند با خود به همراه داشته باشد، برندینگ سازمان می باشد. لباس فرم می‌توانند به یک ابزاری بسیار مفید برای به وجود آوردن شخصیت برای یک سازمان تبدیل شود. همچنین لباس کار فرم برای یک سازمان مانند یک امضا می باشد به همین خاطر است که لباس کار اداری نقش مهمی در برندینگ سازمان می تواند داشته باشد.

افزایش بهره‌وری کارکنان یک مجموعه با استفاده از لباس کار

دومین ویژگی و مزیت استفاده از لباس کار فرم، افزایش بهره وری کارکنان می باشد. ممکن است در نگاه اول این ویژگی درباره استفاده از لباس کار کمی عجیب باشد، اما بهتر است بدانید که با مطالعات و تحقیقات گوناگون در زمینه کسب و کار، متوجه شده‌اند که استفاده از لباس های یکدست به عنوان لباس کار در مجموعه های تجاری گوناگون موجب بیشتر شدن بهره وری کارمندان و کارگران مجموعه شده است. قسمتی از این تحقیق کاملاً بر اساس نظرسنجی که از کارکنان گوناگون مجموعه ها شده است، به دست آمده است.

طبق یک سری از تحقیقات میدانی از تعداد زیادی از از آقایان و بانوانی که در یک مجموعه مشغول به کار هستند پرسیده شده است که آیا از پوشیدن لباسهای فرم اداری احساس بهتری دارند یا خیر. پاسخ تعداد زیادی از کارمندان آقا و خانم در مجموعه های مختلف این بوده است که با پوشیدن لباس های فرم آنها احساس بهتری دارند و دیگر نیازی نیست که در طول روز و شب دغدغه این را داشته باشند که چه لباسی را برای رفتن به سرکار بپوشند.

ویژگی های لباس کار مردانه (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول این مطلب نیز گفتیم، استفاده از لباس کار های فرم اداری، دارای یکسری خصوصیات و مزیت هایی می باشد که در نگاه اول ممکن است عجیب به نظر برسند. اما به قدری این مزیت ها و خصوصیات ها کارآمد و موثر می باشد که هر کارفرمایی را برای خرید لباس های فرم برای کارکنان خود ترغیب می کند. ویژگی ها و مزیت هایی که در بخش اول گفتیم عبارتند از :

  • نقش موثر استفاده از لباس فرم در برندینگ سازمان ها
  • افزایش بهره وری کارکنان یک مجموعه با استفاده از لباس کار

برای ثبت سفارش از پاکان صنعت می‌توانید از قسمت تماس با ما با این مجموعه در ارتباط باشید.

راحتی در لباس فرم

از دیگر ویژگی های لباسهای فرم اداری، حس راحتی در آن می باشد. توجه داشته باشید که افراد قرار است در طول روز ساعات زیادی را با این لباس ها بگذرانند.  به همین خاطر این لباس ها بایستی دارای راحتی مناسب باشند. شرکت ها و سازمان های گوناگون باید توجه داشته باشند که در زمان خرید و سفارش دادن این لباس ها حتماً به راحتی آنها دقت زیادی داشته باشند.

همه چیز درباره لباس کار مردانه

رنگ های لباس های فرم اداری

از دیگر مواردی که باید درباره خصوصیات لباس های فرم اداری بررسی شود، رنگ مناسب برای این لباس ها می باشد. اغلب رنگ های بکار رفته در لباسهای فرم اداری رنگ هایی هستند که به وسیله رنگ های برند یک مجموعه انتخاب شده اند. ولی به طور کلی بهتر است بدانید که در انتخاب رنگ مناسب در لباس کار اداری، از رنگهای رسمی استفاده کنید.

استفاده از لباس کار با رنگ های رسمی و اداری موجب می شود که محیط کار نیز رسمی تره و اداری تر به نظر برسد. علاوه بر این مورد استفاده از ارنگ های رسمی، استایل اداری زیباتری را نیز به کارکنان می بخشد.

استفاده از رنگ های تیره و رسمی موجب می شود فرد هیچ وقت از لباس دلزده نشود. زیرا استفاده از رنگ های روشن و خاص ممکن است بعد از گذر مدت زمانی موجب دلزدگی افراد شود. البته بهتر است بدانید که برخی از مشاغل بایستی از رنگ های روشن به عنوان لباس کار استفاده کنند. به عنوان مثال کارکنان بیمارستان ها عمم از دکتر و پرستاران و سایر پرنسل بایستی از لباس کار رنگ سفید استفاده کنند.

منبع: لباس کار بیتوته



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا حاجیان

خدمات پس از فروش آسانسور ازجمله مهمترین سرویس هایی است که پس از خرید هر محصول توسط شرکت عرضه کننده ارائه می شود. آسانسور سهند فراز کیمیا با تدوین دستور العمل های خاص جهت انواع آسانسور ها، آموزش پرسنل، مدیریت صحیح ، کنترل و بازرسی پرسنل خدمات و ایجاد راهکارهای منطبق با علم روز جهت پاسخگویی سریع به درخواست های مشتریان خدماتی باکیفیت و در خور مشتریان ارائه مینماید .



واحد تعمیر ونگهداری آسانسور


واحد تعمیر ونگهداری آسانسور سهند فراز کیمیا در حال حاضر با بهره گیری از پرسنل مجرب و آموزش دیده در حال ارائه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور می باشد. در آسانسور سهند فراز کیمیا هر مشتری پس از انعقاد قرارداد دارای یک شماره اشتراک می گردد که از طریق همان شماره اشتراک علاوه بر ارتباط مستقیم با مدیران میتواند کلیه سوابق خدماتی از جمله زمانهای ارائه خدمات و فاکتورها و گزارشات بازرسی و خرابی، گزارشات حسابداری و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت نماید گردد. 

مشتریان سهند فراز کیمیا بر اساس این شماره اشتراک بصورت منطقه ای طبقه بندی شده و به این ترتیب مشترکین سرویس در هر منطقه خدمات خود را در کمترین زمان دریافت می کنند.

شرکت آسانسور سهند فراز کیمیا با انتخاب روش پیشگیرانه PM و کارشناسی شده منطبق با نوع آسانسور ساختمان های مختلف و با استفاده از نیروهای متخصص، جوان، خلاق و با تحصیلات آکادمیک مرتبط با زمینه آسانسور راهی طولانی و دشوار را در زمینه امنیت و راحتی استفاده کنندگان از آسانسور پیش گرفته و جلب رضایت و خواسته شما می تواند پله ساز این نردبان باشد.

 

جهت آشنایی بیشتر بهره برداران گرامی با خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور و خدمات پس از فروش آسانسور چند نکته به شرح زیر ارائه گردیده است:

۱- تعمیر و نگهداری آسانسور پیشگیرانه چیست؟

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یک روش سیستماتیک برنامه ریزی و زمانبندی شده جهت انجام کارهای نگهداری و بازیینی کلی قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم پس از نصب آسانسور، مورد نیاز برطبق برنامه تنظیمی با هدف جلوگیری از فرسایش غیر عادی اجزا ماشین و کاهش توقفات اضطراری ماشین­ آلات می باشد.

 سیستم سرویس نگهداری پیشگیرانه به صورت منظم و ماهانه جهت هر آسانسور درتاریخ مشخص واز قبل برنامه ریزی شده کنترل می گردد. بطور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند تعمیر و نگهداری آسانسور و بازبینی دوره ای نباشد به ویژه سیستمهایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد.

 از اینرو اهمیت تعمیر و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسورنبوده و یک آسانسور صرفنظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد.

 

۲- مزایای نگهداری و تعمیرات چیست؟

 

• آگاهی کامل نسبت به وضعیت آسانسور

با استفاده از این مدل تمامی قطعات آسانسور ارزیابی شده و مشخص می شود که در محدوده ی ایمن کار می کنند.مثلا اگر اتفاقی در عملکرد آسانسور بیفتد، آیا ترمزها عمل خواهند کرد ؟ و یا اگر برق قطع شود ، آیا افراد در آسانسور محبوس نخواهند شد؟

 

• کاهش هزینه های تعمیرات برای فروش آسانسور

در مدل PM قطعات به موقع سرویس می شود و استهلاک قطعات کمتر می شود.  با تعویض قطعات معیوب قبل از اینکه به دیگر تجهیزات آسانسور خسارتی وارد شود از هزینه های اضافی جلوگیری می کند. تعمیر و نگهداری آسانسور را از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی نیز می توان بررسی نمود. 

بطور کلی بدیهی است اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتیکه به موقع تعویض یا تعمیر نگردند احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز خواهند بود، و یا ممکن است خرابی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد نماید. حتی وقوع خطرات جانی در بدترین حالت ممکن است.

 فرض کنید طنابهای فولادی (wire ropes) آسانسور یا همان سیم بکسل آسانسور در آستانه فرسودگی قرار گرفته است . این فرسودگی و یا خوردگی سیم بکسلها باعث خوردگی فلکه های کششی موتور و هرزگرد می شود بنابراین فلکه های کششی نیز در معرض فرسودگی قرار میگیرند و در حالتیکه ترمز ایمنی آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظیم نباشد پارگی سیم بکسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی خواهد بود.



• کاهش مدت توقف تعمیر و نگهداری آسانسور بدلیل خرابی

با پیشگیری و مراقبتهای به موقع از سیستم آسانسور، شاهد خرابیهای اساسی که موجب توقف طولانی آسانسورهامی شود، نخواهید بود.

 

• شفاف بودن عملکرد سرویسکار آسانسور

 

زمانی که یک تکنسین با مدل PM کار نگهداری آسانسور را انجام می دهد احتمال خطا و یا فراموشی وی در مراحل کار به شدت کاهش می یابد و همچنین مدیر ساختمان به راحتی میتواند بر عملکرد او نظارت داشته باشد. کلیه دستورالعمل های تعمیر و نگهداری آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین نیز در جریان چگونگی انجام خدمات پس از فروش آسانسور قرار گیرند. همچنین کلیه آسانسورها هر ۶ ماه توسط مهندسین واحد کنترل کیفیت بازدید می گردند تا از لحاظ کیفیت عملکرد خدمات پس از فروش آسانسورها را کنترل نمایند .

 

در هر بازرسی ماهانه و ادواری، آسانسور بر اساس یک چک لیست بازرسی شده و وضعیت موارد موجود در چک لیست به مدیر ساختمان ارائه می گردد و تعمیرات بر اساس سوابق چک لیست آسانسور صورت میگیرد.

 

موتورخانه:

 

    بررسی دمای متوسط موتورخانه و سیستم ترموستات موتور آسانسور

    بررسی استحکام شاسی پایه موتور

    بازدید فیوزها و اتصالات جعبه سه فاز و سیستم ارت

    بازديد و تعویض روغن گيربكسموتور آسانسور

    بازدید شفت موتور و گيربكس آسانسور

    بازدید شيارهای سيم بكسل فلکه کششی موتور و هرزگردها

    تنظیم ترمز موتور و بازدید لنت ترمز موتور آسانسور

    بازدید سيم بكسل های آسانسور

    نظافت موتورخانه نظافت داخل موتور ژنراتور و فن موتور آسانسور

    بازدید گاورنر و اتصالات گاورنر آسانسور

    بازدید ترمینالها، اتصالات و قطعات تابلو فرمان آسانسور

    تست سیستم نجات اضطراری و دشارژ باطری های نجات اضطراری آسانسور

 

چاه آسانسور:

 

     بازدید میکروسوئيچهايLimit حد و دور اندازهای آسانسور

    بازديد و روغن كاري ريلهای آسانسور

    بررسی كشش ارتجاعي سيم بكسلهای آسانسور

    بازدید كابلهاي آسانسور

    بازدید روشنایی چاه آسانسور

    بازدید لقمه هاي ريل كابين و وزنه آسانسور

    بازدید زنجير تعادل زير قاب وزنه و كابين آسانسور

    بازدید کرپی ها و سربکسلهای آسانسور

    بازدید اتصالات سیم بکسل به کابین و قاب وزنه آسانسور

    بررسی كفشكهاي کابین و وزنه آسانسور

    بررسی روغندانهای آسانسور

    بررسی ترمز ایمنی پاراشوت و اتصالات میله پاراشوت به سیم بکسل گاورنر آسانسور

    بررسی اتصالات و پیچ و مهره های یوک کابین آسانسور

    بازدید سنسور آهنربا و آهنرباهای آسانسور

    بررسی اتصالات، ترمینالها و دکمه های جعبه revision آسانسور

    بازدید ضربه گیر (بافرها) کابین و قاب وزنه آسانسور

    بازدید گاورنر پایین و استپ قارچی چاهک پایین آسانسور

 

درب های طبقات لولایی:

 

    بازدید قفلها

    بازدید کنتاکتهای درب

    بازدید مگنت درب بازکن

    بازدید فنر درب ها

    بازدید دیکتاتورها

    تنظیم دربها

    روغن کاری لولاهای دربها

 

درب های طبقات تمام اتوماتیک:

 

    بازدید قفلها

    بازدید کنتاکهای درب

    بازدید کفشکهای زیر درب

    نظافت شیارهای درب

    بازدید مکانیزم و موتور سردرب

 

کابین و طبقات:

 

    بازدید شستی احضار طبقات

    بازدید شستی احضار کابین

    بازدیدروشنایی کابین

    بازدیدفن و کلید فن

    بازدید موزیک و اعلام طبقات

    بازدید صفحه نمایش شستی کابین

    بازدید عملکرد درب کابین



 

• آگاهی از ایرادات اساسی آسانسور

 

زمانی که سابقه خرابیهای آسانسور ، در مدل PM موجود باشد ،وجود ایرادات تکرار شونده حاکی از ایراد بزرگتر می باشد.مثلا تعویض زودهنگام لنت کفشکها خبر از ایراد بزرگتر می دهد.

                

•  بیمه آسانسور

تمامی آسانسور های که از شرکت آسانسور سهند فراز که دارای استاندارد ادواری برای خدمات پس از فروش آسانسور دریافت میکنند  تحت پوشش بیمه خواهند بود .

۳- لزوم قانونی تعمیر و نگهداری ماهیانه آسانسور چیست؟

طبق ماده ۲۰ قوانین آپارتمان نشینی مدیر مکلّف است جهت حفظ و نگهداری آسانسور با یک شرکت معتبر قرارداد سالانه تعمیر و نگهداری آسانسور منعقد نماید. در صورت عدم‌انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه و دریافت گواهینامه ایمنی، کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالكین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است. با توجه به اطلاع رسانی سازمان استاندارد در جراید، دیگر توجیهی برای فرار از مسئولیت در محاکم قضایی وجود ندارد!

همچنین طبق ماده ۱۴ قوانین آپارتمان نشینی  مدیر مکلّف است تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی و زلزله و آسانسور را در برابر حوادث احتمالی بیمه کند. شرط استفاده از بیمه استفاده کنندگان آسانسور در هنگام بروز حادثه وجود قرارداد سرویس نگهداری و انجام بازدید های ماهیانه به صورت منظم می‎باشد.هزینه های انجام سرویس نگهداری طبق اعلام اتحادیه آسانسور و پله برقی به شرح زیر می باشد.

منبع: فروش آسانسور ایلنا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مهر 1401 | نظرات ()